Kas ir franšīze?

Franšīze ir metode, kas izplata preces vai pakalpojumus, tas ir partnerattiecību veids, kur precīzi formulētas gan tiesības, gan pienākumi no devēja (uzņēmuma) un ņēmēja (uzņēmuma vai fiziskas personas) pusēm.

Franšīze biznesa aprindās iemantojusi popularitāti, jo tās pamatā ir pārbaudītas vērtības, tādas kā brends, kvalitāte un pilnvērtīgs pakalpojums. Latvijā vieni no franšīzes devējiem bija Shell un Neste. Latvijā franšīze izplatīta paplašinot sabiedrisko ēdināšanu tīklus un mazumtirdzniecībā pārtikas un saimniecības preču sektoros. Franšīze jau ir tā attīstījusies, kad tirgū ieņem stabilu vietu kā stabils un populārs uzņēmējdarbības attīstības veids. pateicoties franšīzei, uzņēmums var neierobežoti paplašināt savu uzņēmējdarbību, līdz ar to,- peļņas iespējas, veikt investīcijas nākotnes attīstībā un atvērt savu darbību ārzemju tirgum. Jāpatur gan prātā, ja esiet jauns uzņēmējs un Jums padomā ir savam uzņēmumam izvēlēties straujāku un dinamiskāku attīstību ar franšīzes uzņēmējdarbības palīdzības veidu, nopietni jāizvērtē Jūsu uzņēmuma pamatdarbības atbilstība potenciālajam franšīzes devēja uzņēmuma darbības veidam, Jūsu telpu atbilstība paredzamajam biznesa apjomam, veidam un formai. Franšīzes pakalpojums noteikti nebūs lēts investīcijas veids, jo atpazīstami un stabili zīmoli nemēdz būt lēti, tādēļ ar vislielāko nopietnību, pirms franšīzes pakalpojuma noslēgšanas, vajadzētu izpētīt uz izanalizēt, varbūt pat kā labam šahistam saredzēt vairākus uzņēmuma attīstības gājienus uz priekšu un, protams lietderību Jūsu uzņēmumam noslēdzot franšīzi ar konkrētu uzņēmēju. Tātad,- galvenais ar vēsu prātu, mierīgi, ar apdomu un pamatīgi izpētīt savas un potenciālā franšīzes devēja sadarbības savstarpējos ieguvumus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *